رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو گفت:  ماکو مجتمع فرهنگی و هنری ندارد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حافظ تیموری در بخشی از خود سخنان خود در شورای اداری شهرستان ماکو که در فرمانداری این شهرستان ترتیب یافت گفت: کمبود نیروی کار بنا به دلایلی در شهرستان ماکو همچنین در شهرستانهای شوط و پلدشت مارا در رسیدن به اهداف سازمانی بازمی‌دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکو بر نبود مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان ماکو اشاره کرد و اضافه نمود: شهرستان ماکو تنها شهرستانی است که از نعمت مجتمع فرهنگی هنری در استان بی بهره است، که لازمه وجود این مجتمع در شهرستان بیش از پیش احساس می شود. وی در ادامه با تاکید براینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکو در راستای رسیدن به اهداف کلان فرهنگی جامعه نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تصریح کرد: فرهنگ مجموعه دستاوردهای جامعه، راه مشترک زندگی، اندیشه و کنش انسان است.
تیموری در ادامه افزود: فرهنگ یک جامعه، آسیب‌پذیرترین بخش و نقطه قوت آن جامعه محسوب می گردد که اگر به فرهنگ از دیدگاه موتور محرک جامعه نگاه کنیم، لازمه ان برخورداری مردم جامعه از تفکر فرهنگی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماکو در تشریح اقدامات و وظایف این اداره افزود: فرهنگ ارشاد اسلامی ماکو وظایف گسترده دارد ولی متاسفانه امروز به این اداره از دیدگاه دستگاه صدور مجوز کنسرت و موسیقی نگریسته میشود.
وی ادامه داد: ۷ مورد چاپخانه مجوز دار در شهرستان ماکو فعالیت می‌کنند که یک موسسه فرهنگی یک منظوره و سه موسسه فرهنگی چند منظوره در این اداره به ثبت رسیده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماکو از فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد و افزود: ۳ انجمن شعر و ادب، ۷ گروه هنری در زیرمجموعه انجمن ها فعالیت می کنند که دو آموزشگاه هنری و ۱۵۰ هنرمند به صورت رسمی در اداره ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند. تیموری خاطرنشان کرد: ۱۷ گیم نت فعال ۴ باب دکه مطبوعات، ۱۱ نمایندگی مطبوعات در شهرستان به صورت رسمی در این اداره ثبت گردیده اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.