به گزارش ایرنا، عزت الله ابراهیمی روز پنجشنبه در مجمع عمومی هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی افزود: ارج نهادن به مسائل فرهنگی و اجتماعی امری مهم و حیاتی در سطح جامعه است و امسال محور برنامه های این فدراسیون علاوه بر توجه به حوزه قهرمانی در بخش فرهنگی و همگانی تدوین شده است.
وی بیان کرد: ورزش عاملی مهم در کاهش آسیب ها و هنجارهای اجتماعی است و نقشی مهمی در بهبود حوزه سلامت و کاهش هزینه های دارو و درمان دارد.
ابراهیمی بیان کرد: تدوین زمان برگزاری مسابقات رده های سنی مختلف زنان و مردان با در نظر گرفتن توان مالی هیات استانی تقسیم بندی شده است و سعی کرده ایم مسابقات با فاصله زمانی برگزار شود تا هیات بتوانند در تامین اعتبار برای اعزام تیم ها با مشکل مواجه نشوند.
وی اساس ارزیابی و رتبه بندی هیات های استانی را شاخص های مختلفی همچون بخش آموزشی، قهرمانی، همگانی، میزبانی مسابقات و استعدادیابی در رده های سنی پایه، تعداد ملی پوشان و ورزشکاران بیمه شده عنوان کرد.

** برنامه محوری در راس امور هیات های ورزشی قرار گیرد
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هیات کونگ فو و هنرهای رزمی یکی از هیات برنامه محوری است که طی یکسال گذشته پیشرفت های قابل قبولی در حوزه فرهنگی، قهرمانی و تشکیل کمیته های مختلف انجام داده است.
عبدالله چمن گلی بیان کرد: مربیان، داوران و مسوولان هیات های ورزشی امانت داران معنوی ورزش هستند که آموزش و پرورش نسل جوان را بر عهده گرفته اند و این امر مسوولیت آنان را در قبال نسل آینده بیشتر می کند.
وی توجه روسای هیات های استانی به فعالیت و عملکرد هیات های شهرستانی و تامین تجهیزات و امکانات لازم برای ورزشکارانی که با کمترین امکانات تمرین می کنند را خواستار شد و افزود: این امر موجب بالا بردن انگیزه فعالیت در شهرستان ها می شود زیر در بسیاری از موارد شاهد بوده ایم که بسیاری از قهرمانان از مناطق محروم و کم برخوردار به اوج رسیده اند.
چمن گلی ایجاد کمیته بازاریابی، بهره مندی از پتانسیل بخش خصوصی را از مهمترین عوامل حل مشکلات مالی هیات ها دانست و گفت: حمایت و تشویق مالی از ورزشکاران موجب می شود تا علاوه بر حرفه ای سازی ورزش شاهد کناره گیری زود هنگام قهرمانان از میادین ورزشی نباشیم.

** ارومیه میزبان مسابقات کونگ فوی قهرمانی کشور
رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مسابقات کونگ فوی کشور در ارومیه برگزار می شود، گفت: این مسابقات آذر ماه امسال در سالن 6 هزار ارومیه برگزار خواهد شد.
یوسف بیداردل بیان کرد: ایجاد هیات چهارگانه با مرکزیت شهرهای ارومیه، مهاباد، خوی و شاهین دژ، برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی کونگ فو، برگزاری دوره های پیشگیری در کمپ های اعتیاد و برگزاری دوره های مربیگری و داوری از اهم برنامه های هیات در سال جاری است.
به گزارش ایرنا هیات ورزشی کونگ فو و هنرهای رزمی در آذربایجان غربی فعالیت چشمگیری دارد و مریم جلیل پور، عباس پور حسن، ناصر ناصری، علی نمدیان، حسن علیزاد و ناصر خدایاری از این استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.
کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی 2016 آسیا توسط حسن علیزاده و مدال برنز عباس پورحسن در مسابقات بین المللی روسیه از افتخارات ورزشکاران استان در قالب تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.