عباس حسن خانی عصر روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی افزود: تحول در حوزه فناوری اطلاعات استان باعث جبران کاهش اشتغال در حوزه های دیگر می شود و با توجه به کمبود منابع در دیگر بخش ها از جمله کشاورزی تنها راه ایجاد اشتغال فراگیر با ارزش افزوده بالا بخش فناوری اطلاعات است.
وی ادامه داد: یکی از زیربناهای توسعه در استان بخش فناوری اطلاعات است و اگر تمامی دستگاه های اجرایی در این حوزه همکاری لازم را نداشته باشند، توسعه دیگر بخش ها به مشکل برخورد می کند.
فرماندار ارومیه بیان کرد: ظرفیت های زیادی در حوزه فناوری اطلاعات نهفته است و با توجه به پیشرفت و تحولات روز افزون این حوزه در دنیا باید در جهت کاهش شکاف ارتباطی در استان تلاش کنیم.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته که راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا، راه اندازی مرکز آپای دانشگاه ارومیه در راستای امنیت شبکه دستگاه ها و شرکت های استانی، راه اندازی بخشIOT مرکز آپا با بودجه وزارت ارتباطات و تلاش در برقراری زیرساخت های شهر هوشمند ارومیه از جمله این اقدامات است.
جلیلی نژاد افزود: افزایش سه رتبه ای شاخص های فناوری اطلاعات استان با توجه به توسعه زیرساخت های ارتباطاتی از نتایج اقدامات صورت گرفته است.
در ادامه این جلسه بخشداران مرکزی ،انزل، صومای برادوست، سیلوانا و نازلوی ارومیه به ارائه مشکلات و کمبودهای حوزه استحفاظی خود پرداختند.
به گزارش ایرنا، به گفته رئیس جمهوری بیش از 200 هزار شغل در چند سال گذشته در بخش فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی ایجاد شده که نوعی رکورد به شمار می رود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.