اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر هفت هزار هکتار از محصولات زراعی بهاره استان اعم از پیاز، چغندرقند، نخود و آفتابگردان علاوه بر محصولات زراعی پاییزه تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به تداوم روند بیمه گذاری محصولات بهاره تا پایان اردیبهشت ماه کشاورزان می توانند نسبت به بیمه اراضی و باغ های خود اقدام کنند.
وی گفت: بیش از هشت هزار هکتار مرتع، 19 میلیون و 750 هزار قطعه طیور، 100 هزار کندوی زنبور عسل و 72 هزار راس دام سنگین و سبک استان نیز امسال تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: پارسال حدود 80 تا 90 درصد سطوح بیمه شده مشمول دریافت غرامت شده و به طور میانگین 50 درصد خسارت وارده به کشاورزان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: غرامت پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه از جمله عدم باروری و تلقیح در سال 96 نیز بین 30 تا 40 میلیون ریال متغیر بوده است.
کریم زاده تخصیص نیافتن به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان بیان کرد.
وی افزود: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای و نصب سامانه های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغ های استان برای کاهش تاثیرات خطرهای طبیعی در بخش کشاورزی استان مهم است.
کریم زاده گفت: در بین سیاست های مختلف حمایتی، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تهدیدات بخش کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسان های درآمدی کشاورزان مورد توجه است.
وی بیان کرد: زارعان با آموزش و افزایش آگاهی خود در زمینه رعایت تاریخ کشت و استفاده از روش های به زراعی و بهسازی، کشاورزی حفاظتی، رعایت تراکم کشت و تغذیه مناسب اراضی زیر کشت خود می‌توانند از میزان خسارت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به اراضی زیر کشت محصول خود بکاهند.
به گزارش ایرنا پس از تصویب قانون بیمه محصولات کشاورزی در سال 1363، صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی، به عنوان وسیله ای برای دستیابی به هدف ها و سیاست های بخش کشاورزی، در بانک کشاورزی تشکیل و شروع به فعالیت کرده است.
سالانه بین چهار تا 6 هزار میلیارد ریال در اثر سیل، تگرگ، سرمای زمستانه و بهاره و سایر علل و مخاطرات به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد می شود که این موضوع بر اهمیت بیمه محصولات می افزاید.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.