محمدحضرت پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این طرح، خیابان 32 متری عطایی بازگشایی و خیابان 52 متری نیز به تدریج تعریض می شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مطالبه های مردم ارومیه تعریض جاده چی چست است که در سفر اخیر مهرآبادی، معاون وزیر راه و شهرسازی و بازدید وی از راه آهن مقرر شد که همزمان با عید سعید فطر تعریض، ایجاد روشنایی و احداث پل غیرهمسطح در این جاده با اختصاص 140 میلیارد ریال در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال افزون بر 12 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و عمرانی برای شهرداری ارومیه تصویب شده که 84 درصد آن، معادل 10 هزار میلیارد ریال عمرانی است.
شهردار ارومیه گفت: نگاه ویژه به محلات شهر و بافت فرسوده، توسعه باغ رضوان، آزادسازی مسیر کمربندی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کلنگ زنی ترموای شهری از جمله اولویت های اجرایی با این میزان اعتبار در سال جاری به شمار می رود.
وی اضافه کرد: ادامه عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح آذربایجان، اتمام پارک سلامت و ساحل سازی شهری، توسعه فضای سبز، راه اندازی شهربازی مدرن، اتمام آسفالت همه معابر خاکی سطح شهر و توجه ویژه به شهرک گلمان در قالب ارتقای زندگی شهروندی از دیگر اولویت هاست.
حضرت پور ادامه داد: در بودجه سال جاری توسعه زیرساخت های گردشگری در تحقق 'ارومیه 2020' مورد توجه قرار گرفته که راه اندازی تراموای شهری، خرید هواپیما توسط بخش خصوصی و افتتاح قطار میاندوآب - ارومیه از جمله طرح های این بخش به شمار می رود.
حضرت پور تاکید کرد: همه این طرح ها در صورت تحقق درآمدهای مورد انتظار شهرداری در بخش های مختلف و با همراهی مردم به اجرا در می آید.
وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی مردم از طریق پرداخت مطالبه های شهرداری، وضعیت مالی شهرداری در سال جاری بهتر از سال گذشته باشد.
به گزارش ایرنا شهر 11 هزار هکتاری ارومیه بیش از750 هزار نفر جمعیت دارد؛ در سال گذشته نیز بودجه شهر ارومیه افزون بر 12 هزار میلیارد ریال بود که بخشی از آن تحقق نیافت و موجب بروز مشکلاتی در اجرای طرح های عمرانی شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.