به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مهاباد افزود: امسال یک مورد تصادف منجر به فوت نیز در داخل شهر ثبت شده است.
شجاعی با اشاره به بار ترافیکی بالای سه راهی دارلک و ورودی جاده ارومیه - مهاباد، گفت: با برنامه ریزی انجام شده و توافق پلیس راه آذربایجان غربی اعتبار طرح تعریض این سه راهی تامین و در مرحله واگذاری به پیمانکار می باشد.
رئیس اداره راهنمایی و رانندگی مهاباد نیز در جلسه شورای ترافیک با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات شهرستان برخورد وسیله با وسیله است، گفت: امسال 1.8 برابر تصادف های منجر به خسارت در داخل شهر مهاباد افزایش یافته است.
سرهنگ احمدعلی کاظمی ادامه داد: عمده عوامل تصادف های داخل شهری بی توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و استفاده از دنده عقب است.
وی همچنین افزود: خرید و نصب دوربین های راهنمایی و رانندگی در کل سطح شهرستان برای اعمال قانون رانندگان متخلف و بالا بردن امنیت ترافیکی ضروری است.
شهردار مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به ساماندهی محدوده فعالیت آژانس های شهری و روستایی، گفت: با توجه به ظرفیت مهاباد و ترافیک شهری، خرید و فروش کد آژانس ها و اضافه کردن کد به ناوگان حمل و نقل شهری ممنوع شده است.
کامران علیزاده آذر همچنین همکاری شهروندان با ماموران سد معبر را برای روان شدن ترافیک شهر لازم دانست و اضافه کرد: یکی از عوامل ایجاد ترافیک سدمعبر است.
وی با بیان اینکه لکه گیری و خط کشی دوباره خیابان های شهر آغاز شده است، بیان کرد: ترمیم و تعمیر چراغ های راهنمایی و رانندگی از اولویت های دیگر شهرداری است.
رئیس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای مهاباد نیز در این جلسه گفت: با توجه به بارندگی های بهاری شست و شوی علائم رانندگی برای افزایش دید رانندگان و مرمت روشنایی جاده ها انجام می شود و تلاش می کنیم کمترین ترافیک در جاده های ارتباطی به وجود آید.
کریم عبدالله پوری همچنین از نصب تابلوهای راهنمای جاده ای برای روستاییان بخش خلیفان و مرکزی خبر داد.
به گزارش ایرنا سال گذشته در سوانح رانندگی داخل شهر مهاباد چهار نفر فوت شدند.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد؛ این شهرستان بدون پلیس راه است.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.