دبیر اجرایی همایش ملی کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی گفت: همایش ملی کشت ارگانیک و ازدیاد گیاهان دارویی با رویکرد تولید گیاه دارویی سالم در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امیر رحیمی با اشاره به اینکه این همایش  در تاریخ 20 و21تیر ماه سال جاری در محل پردیس شهر دانشگاه برگزار می شود افزود: مزیت نسبی و اقتصاد گیاهان دارویی ارگانیک، استاندارد های مورد نیاز تولید گیاهان دارویی ارگانیک ، نهاده های مجاز در کشت ارگانیک، تغذیه گیاهان دارویی، ادویه ای و نوشابه ای با کود های آلی و زیستی، مدیریت آفات  و بیماری گیاهان دارویی در کشت ارگانیک ، افزایش کارایی مصرف آب در تولید گیاهان دارویی ارگانیک محورهای این نشست علمی است.

دبیر اجرایی همایش به صادرات محصولات سالم گیاهی به بازار جهانی به عنوان  هدف اصلی برگزاری همایش ها در مورد گیاهان دارویی اشاره و افزود:  استخراج و تولید محصولات گیاهی استاندارد هدف دراز مدت محققین این عرصه است گیاهی که عاری از هر گونه سموم و کود شیمیایی و گیاهی و با بالاترین کیفیت بوده و قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

وی یادآور شد: این همایش توسط دانشکده کشاورزی دانشگاه و با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پژوهشکده مطالعات  دریاچه ارومیه و مرکز تحقیقات کشاورزی استان برگزار خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال مقالات 15 خرداد ماه 1397 است افزود: مقالاتی از دانشگاه های بندر عباس، گیلان، بیرجند، گرگان، سنندج، خوزستان، شیراز ... در حال وصول بوده و این نشان از استقبال خوب از این همایش است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.