مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلیل جباری در نشست دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان بر راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی تاکید کرد با بیان این مطلب که راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی هیچ منافاتی با محیط زیست ندارد گفت : استاندار استان تاکید ویژه ای به راه اندازی این اقامتگاه ها داشته و نگاه فراتری نسبت به وضع موجود دارد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر از محل طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی و با استفاده از منابع صندوق ملی میتوان برای طرحهای گردشگری و صنایع دستی کمک کرده و بهمین منظور از همه بخشداران و دهیاران میخواهیم تا افراد علاقه مند و توانمند را جهت ایجاد اشتغال و راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی در روستاها به

جباری به نقش دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت : دولت تدبیر و امید سعی دارد جریان مهاجرت از روستاها به شهرها را از طریق ایجاد فرصت های شغلی معکوس نماید و حمایت از توسعه اقامتگاه های بوم گردی نیز در این راستا است.

وی اشاره کرد: طرحهای خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی برای اشتغال در روستاها ارائه شده و در این زمینه بودجه های خوبی در نظر گرفته شده است.

جباری توضیح داد: هر فردی که در روستاهای هدف گردشگری ساکن بوده و فضایی برای پذیرایی از مهمانان و مسافرین داشته باشد می تواند با ثبت نام در سامانه مربوطه و یا مراجعه به کارشناسان ما با یک برنامه ریزی ساده و هماهنگی با دستگاههای مرتبط اقدام به تبدیل محل سکونت خود به واحد اقامتگاه بوم گردی نماید .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: ما آماده ایم تا پروسه پاسخ به استعلامات را کوتاه کرده و دهیاران محترم نیز بایستی ضمن معرفی روستا و متقاضیان منطقه باید دقت کنند که درحوزه گردشگری در منطقه ایشان چه کارهایی می توان انجام داد .

جباری ادامه داد: با راه اندازی اقامتگاه ها ی بوم گردی درآمد منطقه افزایش یافته و می توان برای ایجاد و بهبود زیرساختهای گردشگری برنامه ریزی کرد و باید بدانیم که نه تنها ایجاد این اماکن نه تنها به محیط زیست ضرری نداشته بلکه بعنوان صنعتی سبز ؛ علاقه مندان به طبیعت را نیز اسکان خواهد داد.

وی در انتها خطاب به دهیاران گفت: با توجه به پتانسیل های بالقوه مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان انتظار می رود دهیاران در بحث معرفی جاذبه های گردشگری با اجرای برنامه های جشنواره های فرهنگی اقدام به معرفی آداب و سنن روستا و منطقه خود نمایند و ما نیز در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.