به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی عصر روز دوشنبه در دیدار با اصناف و بازاریان منطقه آزاد ماکو افزود: این منطقه به دلیل نزدیکی به ترکیه، بازارهای اروپا، حوزه دریای سیاه و قفقاز و همچنین وجود نیروی کار و انرژی ارزان و مزایای سرمایه گذاری منطقه آزاد، بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به خصوص صنعت پوشاک است.
وی اضافه کرد: با تولیدکنندگان برندهای معتبر برای ایجاد اشتغال یکهزار و 100 نفر بومی منطقه در حال رایزنی هستیم و در آینده تولیدی های لباس بزرگی در منطقه راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: برخی تولیدکنندگان نیز محصولات خود را به منظور جلب نظر مشتری با برند خارجی عرضه می کنند لذا برای حذف مارک بیگانه و ایجاد باور به کیفیت کالاهای داخلی باید فرهنگ سازی شود.
وی پیگیری مشکلات بازاریان و مردم منطقه را وعده داد و افزود: مناطق آزاد به عنوان فرصت های رقابتی اقتصاد ایران می‌توانند موتور محرک توسعه باشد اما برای تحقق آن باید بازار در این مناطق رونق بگیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با ابراز امیدواری در تسهیل فرآیندهای اخذ مجوز سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در منطقه، گفت: بروکراسی های اداری مانع از ورود سرمایه گذار به منطقه شده است.
غلامرضا سلیمانی افزود: ابتدایی ترین نیاز برای جلب اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی کاهش موانع اداری و تشریفات قانونی است لذا تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهیم.
وی با تاکید بر آسیب شناسی و حل ریشه ای مشکلات منطقه، ادامه داد: وقتی تقابل بین منافع ملی و منافع فردی به وجود بیاید، باید توان این را داشته باشیم که منافع ملی را در اولویت قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر شناساندن و برندسازی منطقه آزاد ماکو در کل کشور، گفت: یکی از برنامه های آتی برای منطقه برندسازی، نوآوری و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های آن در کل کشور است.
غلامرضا سلیمانی افزود: اگر بتوانیم شرایطی مهیا کنیم که بخش خصوصی تشویق شود و در زمینه های متعدد در منطقه اعم از تولید، گردشگری، صنایع دستی و غیره سرمایه‌گذاری کند، می توان به آینده روشن منطقه امیدوار بود.
وی ادامه داد: در حوزه های لجستیک، کشاورزی، گردشگری، معدن و تولید برنامه هایی داریم و کارهای بزرگی انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی که موجب رونق منطقه شود در اولویت قرار دارد، گفت: شهرک صنایع کوچک جهت بهره مندی سرمایه گذاران منطقه به زودی شروع به کار می کند.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.