محمد حضرت پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 417 هکتار از 11 هزار و 200 هکتار مساحت شهر ارومیه در بافت فرسوده قرار دارد که از این میزان نیز 330 هکتار را بافت تاریخی تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: در راستای مرمت این بافت به دنبال مشارکت و جذب سرمایه گذاران هستیم.
وی ادامه داد: شهرداری در تلاش است با مشارکت سرمایه گذاران در بافت فرسوده بیش از 300 واحد مسکونی احداث و در کنار آن در بافت های فرسوده فضای خدماتی و فضای سبز ایجاد کند.
وی با بیان اینکه نقشه های طرح میدان امام بعد از تایید نهایی شورای اسلامی شهر، توسط شهرداری ارومیه تا پایان سال جاری واد فاز اجرایی می شود، گفت: طرح میدان امام (ره) یکی از اقدامات بزرگ شهرداری ارومیه در بافت فرسوده است.
شهردار ارومیه با اشاره به اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده در شهر ارومیه کند است، اضافه کرد: دولت و شوراهای اسلامی شهر، سیاست های تشویقی بسیار خوبی را در نوسازی بافت فرسوده اعمال کرده که ارائه 50 درصد تخفیف در اخذ پروانه ساخت از جمله مهمترین آنها به شمار می رود ولی با این وجود نیز استقبال خوبی از این طرح نشده است.
حضرت پور گفت: نداشتن قدرت ریسک بالا برای نوسازی، نبود توان مالی، مقرون به صرفه نبودن برای سازندگان، نداشتن انگیزه لازم مالکان سال خورده در کنار برخی موانع دولتی و شهرداری ها از مشکلات موجود در حوزه نوسازی بافت فرسوده به ویژه در ارومیه است.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی است که بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد و طبق سرشماری سال 95 بیش از 730 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
نوسازی بافت فرسوده در راستای بهبود منظر شهری، کاهش مخاطرات در حوادثی نظیر زلزله و افزایش کیفیت شهرنشینی دارای اهمیت است و با جدیت توسط مسئولان مرتبط در کشور و ارومیه دنبال می شود ولی به طور کل تاکنون موفقیتی در این خصوص حاصل نشده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.