حمید هفت چشمه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ملی پوشان هم اکنون تمرینات خود را در خانه پرتاب ارومیه پشت سر می گذارند تا بتوانند با ثبت رکورد اعلام شده از سوی فدراسیون، جواز حضور در این رقابت ها را کسب کنند.
وی ادامه داد: فدراسیون دو و میدانی 2 مسابقه مهم انتخابی تیم ملی را با عنوان لیگ طلایی برگزار می کند که منتخبان و رکوردزنان جواز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و بازی های آسیایی جاکارتا را کسب می کنند.
وی گفت: شاهین احمدی، سهند نوری و سوما اسماعیل سرخ نیز سه پرتابگر نوجوان و جوانی هستند که برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که تیر ماه امسال به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد، آماده می شوند.
وی ادامه داد: رقابت های انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان نیز اوایل خرداد ماه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می شود.
هفت چشمه اظهار کرد: هیات دو و میدانی استان تمام توان خود را برای تامین هزینه های جاری و برگزاری اردوهای تمرینی ورزشکاران به کار می گیرد ولی انتظار داریم حمایت مسئولان اداره کل ورزش و جوانان بیش از این باشد تا شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران استان در میادین مهم بین المللی باشیم.
وی ادامه داد: میر کاوه موسوی چندین دوره سهمیه بازی های المپیک و آسیایی را کسب کرده ولی با حمایت از جوانان پشتوانه سازی برای تیم ملی پرتاب چکش را جدی گرفته ایم زیرا کسب تجربه یکی از فاکتورهای مهم برای ورزشکاران جوان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران است و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
میرصادق موسوی پدر میر کاوه موسوی نخستین رکورددار ایران و قهرمان پرتاب چکش ارتش های جهان (سیزم دهه 50) در این رشته است.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان استان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی از ورزشکاران ارومیه ای تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
کاوه موسوی با پرتاب معادل 77 متر و 40 سانتیمتر در رقابت های بین المللی 2016 بلاروس ضمن کسب سهمیه بازی های المپیک ریودوژانیرو رکوردار این رشته در ایران است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.