مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از ساماندهی و شناسنامه دار کردن دو هزار هیئت مذهبی در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی گفت: تاکنون از مجموع 3 هزار هیئت مذهبی در استان، بیش از دو هزار هیئت ساماندهی، ثبت و شناسنامه دار شده اند.

وی با تاکید بر توانمندسازی هیئت های مذهبی استان و آسیب شناسی مداحی و توسعه عزاداری های سنتی با اشعار سنتی و آئینی بیان کرد: در این چارچوب تاکنون چندین همایش و ۳ کارگاه آموزشی تخصصی با حضور اساتید برجسته برای اعضای هیئت های مذهبی برگزار شده و تا پایان سال نیز برگزاری این کارگاه های تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 4000 مداح اهل بیت (ع) در استان شناسایی شده اند اظهار کرد: در این زمینه تاکنون برای بیش از سه هزار مداح کارت هویت و شناسایی مداحی صادر شده است.

حجت‌الاسلام داداش زاده با اشاره به نقش بسیار مهم هیئت های مذهبی و اعضای هیئت رئیسه ی شورای هیئات مذهبی درجهت نشر فرهنگ عاشورا گفت: امروزه برای جلوگیری از خرافات و نفوذ دشمن، آسیب شناسی عزاداری ها و مداحی های مربوط به ائمه ی اطهار (ع) باید در اولویت برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی آسیب شناسی مسائل دینی و مذهبی را از مهمترین وظایف هیئت های مذهبی عنوان و تصریح کرد: هیئت های عزاداری از اقشار فرهنگ ساز جامعه هستند و برنامه هایی که در مناسبت های مختلف برگزار می‌شود باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.