حجت الاسلام اباذر بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ربیع القرآن برای بار نخست طی سال گذشته در آذربایجان غربی اجرا شد که مورد استقبال بی نظیر مردم و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: امسال دومین سالی است که این طرح اجرا می شود و امیدواریم مانند سال گذشته مردم از آن استقبال کنند.
وی بیان کرد: تاکنون یک هزار کانون فرهنگی هنری مسجد از یک هزار و 260 کانون موجود استان برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته آذربایجان غربی رتبه نخست اجرای طرح ربیع القرآن را در بین استان های کشور کسب کرد که در صدد تکرار این مقام هستیم.
وی ادامه داد: این طرح در تمامی مساجد اهل تشیع و تسنن استان برگزار می شود و سال گذشته مهاباد در بین شهرستان های 17 گانه استان رتبه اول را در اجرای طرح ربیع القرآن کسب کرد.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: احیای سنت توجه ویژه به قرآن شناسی در ماه مبارک رمضان، ترغیب متولیان مسجدی به فراهم کردن زمینه اجرای برنامه­های قرآنی در طول ماه مبارک رمضان، ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان، ضرورت توجه به انس هر چه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و ارتقای معارف قرآنی، ارائه الگوی برنامه قرآنی برای مساجد و ترویج فرهنگ فعالیت های قرآنی از اهداف کلی اجرای این طرح است.
حجت الاسلام بیگی بیان کرد: بهره گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیا و تقویت برنامه های قرآنی، توجه بیش از پیش به برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در کانون های مساجد، استفاده از ظرفیت های استانی در اجرای برنامه مشترک قرآنی و شناسایی و تکریم فعالان قرآنی جهت ترغیب برای حضور در برنامه های قرآنی مساجد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان از پنجشنبه این هفته آغاز می شود و برنامه های فرهنگی، معنوی و دینی بسیار زیادی برای بهره بردن از این ماه مبارک پیش بینی شده است.
کانون های فرهنگی هنری مساجد در 18 اسفند 1372 شمسی و طبق مصوبه 302 شورای انقلاب اسلامی ایجاد شد.
تربیت متعالی جوانان با توجه به مقام خلیفه اللهی، توجه به عمران معنوی و محوریت مساجد و کارآمدسازی به معنای توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی از سیاست های کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کانون هاست.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.