به گزارش ایرنا سید ابوالفضل رضوی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی آذربایجان غربی افزود: استان هایی که 70 درصد این تسهیلات را تا پایان خرداد ماه امسال جذب کنند، علاوه بر دریافت 30 درصد باقیمانده برای اجرای طرح های اشتغال بیشتر، تا 30 درصد نیز تسهیلات تشویقی دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: استان هایی هم که نتوانند در این مدت 70 درصد تسهیلات اشتغال اعطایی را جذب کنند، امکان استفاده از 30 درصد باقیمانده را نخواهند داشت.
وی بیان کرد: ملاک عمل در این خصوص، رقم قراردادهای منعقد شده بین بانک ها و صاحبان طرح های اشتغال است و در این راستا مدیران بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نقش بسیار مهمی دارند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری پیچیدگی های نظام اداری را از جمله مهمترین مشکلات پیش روی طرح های سرمایه گذاری در سطح کشور عنوان کرد و ادامه داد: مدیران دستگاه های مربوطه در رسیدگی به پرونده های اشتغال روستایی باید این پیچیدگی ها را پشت سر بگذارند و در سریع ترین زمان ممکن، طرح ها را به بانک معرفی کنند.
رضوی اعتماد به مردم را برای اجرای موفق طرح های سرمایه گذاری و اشتغال زا موثر دانست و گفت: استفاده نکردن از ظرفیت مردمی برای اجرای طرح های اقتصادی همواره برای کشور مشکل آفرین بوده ولی می توان با اجرای طرح اشتغال روستایی، این نقیصه را تا حدودی برطرف کرد.
وی توسعه روستاها را زمینه ساز توسعه شهرها، مراکز استان و کلانشهرها بیان کرد و افزود: مسوولان باید به دنبال توسعه روستا، جلوگیری از بزرگ شدن شهرها و کلانشهرها و ثروتمند کردن روستاییان از طریق تولید بیشتر در مناطق روستایی باشند و تمام توان خود را در این خصوص به کار گیرند.
استاندار آذربایجان غربی نیز از اختصاص چهار هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به این استان خبر داد و گفت: همه مسوولان دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های استان توان خود را برای جذب 70 درصد این میزان شامل سه هزار و 400 میلیارد ریال تا پایان خرداد ماه به کار می گیرند.
محمدمهدی شهریاری بر تسهیل کار مردم با هدف اجرای طرح های توسعه اشتغال در آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: با کم کردن موانع پیش روی سرمایه گذاری می توان فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی در آذربایجان غربی 260 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح ها از سوی بانک های عامل پرداخت شده است؛ سهم آذربایجان غربی از این تسهیلات 4800 میلیارد ریال است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.