میرصمد سید موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان علوفه از 2 میلیون و 600 هزار هکتار عرصه مرتعی استان تولید شده است.
وی بیان کرد: بیش از 550 هزار هکتار از این عرصه های مرتعی آذربایجان غربی شامل مراتع متراکم است که 20.6 درصد کل مساحت مراتع استان را تشکیل می دهد.
وی همچنین مساحت مراتع نیمه متراکم استان را بیش از یک میلیون هکتار عنوان کرد و ادامه داد: این مراتع نیز 40.2 درصد از مراتع استان را شامل می شود.
وی مراتع کم تراکم را یکی از مهمترین مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان دانست و اضافه کرد: مساحت مراتع کم تراکم استان یک میلیون و 450 هزار و 26 هکتار است که 39.2 درصد مراتع استان را تشکیل می دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: مراتع فقیر بیشتر در اطراف روستاهای پرجمعیت استان قرار گرفته است و در مقابل مناطق ییلاقی استان جزو مراتع خوب به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می شود.
وجود مراتع مناسب موجب شده است تا جمعیت دامی استان از تنوع خوبی برخوردار باشد؛ بیشتر مراتع در نوار مرزی بین ایران و ترکیه واقع شده و بنابراین بیشترین جمعیت دامی استان نیز در این ناحیه به ویژه در شهرستانهای ارومیه، خوی، مهاباد و سلماس تمرکز یافته است.
3072/8137
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.