به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه کارآفرینی روستایی آذربایجان غربی که با حضور سیدابوالفضل رضوی، معاون مناطق محروم و توسعه روستایی رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: طرح اشتغال فراگیر از جمله طرح های شاخص دولت به شمار می رود که می تواند برای هزاران جوان اشتغال ایجاد کند.
وی اضافه کرد: توجه دولت تدبیر و امید به روستاها ویژه بوده و طرح های اشتغال فراگیر روستایی نیز در همین راستا در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه 16 هزار طرح در سامانه مربوطه در آذربایجان غربی ثبت شده است، بیان کرد: مهمترین لازمه اجرایی شدن طرح های اشتغال فراگیر در روستاها، مقرون به صرفه بودن و داشتن توجیه اقتصادی بوده اما در بسیاری از طرح های ارائه شده به کارگروه ویژه استان این امر رعایت نشده است.
استاندار آذربایجان غربی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری را مهمترین اولویت استان برشمرد و گفت: این پنجره با مدیریت ویژه معاونت اقتصادی استانداری در آینده نزدیک ایجاد می شود و در نخستین مرحله، زمان استعلام طرح ها باید به کمتر از 2 ماه کاهش یابد.
شهریاری افزود: در ادامه فعالیت این پنجره، زمان استعلام را به صورت مستمر کاهش می دهیم تا به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم.
به گزارش ایرنا در این جلسه صاحبان طرح های دارای مشکل روستایی به بیان مشکلات خود پرداختند.
تاکنون 15 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی در آذربایجان غربی پرداخت شده که از این نظر استان رتبه ششم کشوری را در اختیار دارد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.