رسول اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها یکهزار و 373 میلیارد ریال بوده که بخش مهمی از آن هزینه شده است.
وی اضافه کرد: 2 مورد از این طرح ها شامل مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلمان در شهرستان ارومیه در حال اجراست.
وی بیان کرد: طرح مدول 3 تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با سیستم SBR و با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با 2 مدول جمعیت 400 هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد، اظهار کرد: ساخت مدول سوم نیز با فرآیند تصفیه لجن فعال از نوع SBR از سال 1393 شروع شده است.
اکبری گفت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هم اکنون با پیشرفت بیش از 72 درصد در دست اجراست که با اتمام این طرح 300 هزار نفر نیز به ظرفیت کنونی تصفیه خانه افزوده می شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه یکی از مطالبه های اصلی مردم منطقه و ساکنان مساکن مهر است که عملیات اجرایی فاز اضطراری این طرح در سال 1394 برای جمعیت 45 هزار نفری آغاز شد.
اکبری بیان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصدی عملیات ساخت سازه های فرآیندی تصفیه خانه، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ در حال حاضر پروژه در بخش تهیه و نصب تجهیزات است و بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده حداکثر مصرف روزانه آب شرب مهاباد در افق سال 1418 برابر با 828 لیتر بر ثانیه خواهد بود که بر این اساس تصفیه خانه جدید آب مهاباد نیز با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه در دست اجراست.
وی گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 428 میلیارد ریال دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است و امسال به بهره برداری می رسد.
اکبری با بیان اینکه مدول 3 تصفیه خانه فاضلاب خوی نیز از دیگر طرح های در دست اقدام است، افزود: این تصفیه خانه در فاصله 2 کیلومتری شرق این شهر و در مجاورت رودخانه قطور در زمینی به مساحت 70 هکتار احداث شده است.
وی اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب خوی در سه مدول (هر کدام به ظرفیت 15 هزار مترمکعب در شبانه روز) برای تحت پوشش قرار دادن 75 هزار نفر طراحی شده که عملیات احداث مدول سوم با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در بخش سازه و 80 درصدی در بخش تجهیزات در حال اجراست.
وی بیان کرد: برای احداث مدول سوم این تصفیه خانه 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بود که 120 میلیارد ریال آن هزینه شده و باقی نیز تا پایان پروژه هزینه می شود.
وی گفت: طرح ارتقای کیفیت آب شرب پلدشت نیز پنجمین طرح در دست اجرای آب و فاضلاب شهری است که با اعتباری در حدود 35 میلیارد ریال و ظرفیت 30 لیتر در ثانیه در دست اجراست که با بهره برداری از آن شاهد ارتقای سطح کیفی و بهبود و حفظ شاخص های کیفیت آب شرب در شهرستان پلدشت خواهیم بود.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.