کیومرث دانشجو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته اخیر شاهد بارش 55، 53 و 27 میلی متر بارش به ترتیب در ایستگاه های زولاچای و قره باغ سلماس و آواجیق چای ماکو بودیم.
وی اضافه کرد: در این مدت در همه ایستگاه های 27 گانه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بارش باران گزارش شده ولی میزان بارش ها متفاوت بوده است.
وی بیان کرد: کانون بارش های هفته اخیر در آذربایجان غربی شمال آذربایجان غربی از جمله شهرستان های ماکو، خوی، چالدران، سلماس بوده ولی در ارومیه، پیرانشهر و تکاب نیز بارش های مناسبی به وقوع پیوسته است.
وی با اشاره به میزان مناسب بارش ها طی اردیبهشت ماه جاری در شهرستان های ارومیه و سلماس، ادامه داد: ایستگاه زولاچای سلماس با 106 میلی متر، ایستگاه سرو چای ارومیه با 104 میلی متر و ایستگاه قره باغ سلماس با 103 میلی متر بیشترین بارش های این ماه را به خود اختصاص داده است.
دانشجو گفت: کمترین بارش هفته اخیر در آذربایجان غربی مربوط به ایستگاه های شهرچای و باراندوزچای ارومیه و ایستگاه سردشت به ترتیب با 1.5، سه و 4.8 میلی متر بوده است.
به گزارش ایرنا در سال آبی جاری / از اول مهر تا امروز/ 335.2 میلیمتر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده که 25 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و 13.5 درصد بیشتر از متوسط درازمدت بوده است.
طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی، بارش ها تا فردا /چهارشنبه/ نیز در استان ادامه می یابد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.