آیت الله عسگر دیرباز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عالم وارسته در طول حیات خویش همواره با اخلاق و معنویت حرکت کرده و همواره خیرخواه جامعه، انقلاب و کشور بوده است.
وی ادامه داد: ایشان در زمان حضور خود در مجلس خبرگان رهبری نیز روحیه همکاری شایسته ای داشته و با تکیه بر اخلاق حسنه خویش چهره محبوبی از خود نشان داده است.
وی اضافه کرد: این روحانی جلیل القدر در کسوت نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز همواره در مسیر آرمان ها و اهداف والای انقلاب حرکت کرده است.
به گزارش ایرنا، آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی به سال 1326 شمسی در شهرستان کازرون و در خانواده ای متدین و ولایی چشم بر جهان گشود.
وی در سال 1341 چند ماه بعد از رحلت آیت الله العظمی بروجردی(ره) راهی قم شدند و تا سال 1344 به فراگیری دروس متدوال آن زمان نظیر شرح لمعه، قوانین، رسایل، مکاسب، کفایه الاصول و منظومه نزد اساتید بزرگواری چون آیت الله محمد تقی ستوده، صلواتی، شب زنده دار، محمد فاضل لنکرانی(ره)، مکارم شیرازی، سبحانی، اعتمادی و سید محمد باقر سلطانی طباطبائی(ره) پرداختند.
ایشان در اوایل حضور خود در قم به مبارزه علیه رژیم سفاک پرداختند و از سال 1342 برای تثبیت و گسترش مرجعیت امام خیمنی(ره) تلاش و سخنرانی های متعددی کردند به طوری که ممنوع المنبر شدند.
اولین نماینده روحانی و نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری طی چهار دوره متوالی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر از جمله مسوولیت های آیت الله ایمانی بوده است.
رساله ای در خمس، رساله ای در ارث، رساله ای در تقیه و رساله ای در امر به معروف از جمله آثار ایشان است.
آیت الله ایمانی دوشنبه شب پس از تحمل دوره ای بیماری دربیمارستان نمازی شیراز دعوت حق را لبیک گفت؛ وی هشتم اردیبهشت ماه 1397 استعفانامه خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد که در آن دلیل استعفا ضعف شدید جسمانی اعلام شده بود.
امام جمعه شیراز بیست و پنجم بهمن 1387 پس از استعفای مرحوم آیت الله محیی الدین حائری شیرازی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شده بود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.