سردار حبیب شهسوار روز سه شنبه در آیین سپاس معلم که توسط بسیج فرهنگیان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، افزود: معلمان بسیجی که پرچمدار علم، دانایی و تعلیم و تربیت در کشور هستند، وظیفه دارند تا در زمینه هجمه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و استکبار روشنگری های لازم را به دانش آموزان ارائه کنند.
وی بیان کرد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی همواره به علت کارشکنی های دشمنان هجمه های آنان در ابعاد فرهنگی و اقتصادی تداوم داشته و کشور همواره در مقابل آنها و از سوی دشمنان خارجی و داخلی دچار آسیب شده است.
وی ادامه داد: بین عقلانی بودن و انقلابی ماندن هیچ تعارضی وجود ندارد و همواره این دو در هم ممزوج شده اند در حالی که دشمنان با شبهه افکنی های خود در صدد ایجاد تعارض در جامعه در این زمینه هستند.
وی اضافه کرد: معلمان باید اذهان دانش آموزان را با این دو موضوع آشنا و روشنگری های لازم را برای آنان ارائه کنند.
سردار شهسوار گفت: معلمان جامعه اسلامی باید علاوه بر یاددهی علم و دانش به دانش آموزان واقعیت های موجود را برای نوجوانان و جوانان تبیین کرده و شبهات دانش آموزان را در این زمینه رفع کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین بیان کرد: سند تحول بنیادین دارای رویکرد تربیتی است و آموزش بدون تربیت محقق نمی شود.
ابراهیم محمدی افزود: اولین چرخش تحول آفرین در این سند چرخش از یک نهاد آموزشی، علمی به یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه اجتماعی بوده و رویکرد اصلی در بحث سند تحول و نظام تعلیم و تربیت رویکردی فرهنگی است.
وی اضافه کرد: براین مبنا برنامه درسی جهت گیری خاص خود را دارد و این جهت گیری فطرت گرایی توحیدی است.
وی گفت: مربیان از ارکان این موضوع هستند و تمامی آموزگاران، دبیران، مشاوران، مربیان پرورشی، اولیا، جامعه و نهادهای دولتی، مدنی و اجتماعی در این امر نقش دارند.
در این آیین تجلیل از معلمان بسیجی، جانباز و خانواده های شاهد انجام شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 38 هزار فرهنگی است که در 24 منطقه آموزش و پرورش خدمت می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.