معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی از ساماندهی مصرف 8 قلم آنتی بیوتیک پر هزینه در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلال غفارزاده در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای این طرح، چک لیست تجهیز و تحویل 8 داروی آنتی بیوتیک پرهزینه (ونکومایسین، آمفوتریسین B لیپوزومال، ایمیپنم، مروپنم، تیکوپلانین، کاسپوفانژین، کولیستین، لینزولید و وریکونازول) بر اساس اطلاعات موجود در چک لیست از جمله: اطلاعات دموگرافیک بیمارعلائم حیاتی در زمان تجویز، نتایج میکروبیولوژی، کانون احتمالی عفونت، دوز مصرفی، دوره درمان و... توسط پزشک معالج و متخصص عفونی در بخش‌های مراکز آموزشی و درمانی تکمیل می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح ساماندهی آنتی بیوتیک‌های پر هزینه را، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در جهت مدیریت هزینه‌های حوزه سلامت، کنترل رفتار تجویزکنندگان، رصد و کنترل میزان مصرف در بین داروسازان بالینی، متولیان و مسئولین امر ، جامعه پزشکی و... موثر و کارا دانست.

غفارزاده تاکید کرد: خوشبختانه اجماء نظر و نگاه واحد در زمینه تجویز و مصرف منطقی در بین جامعه بالینی به لحاظ تشخیص، درمان و مراقبت از بیماری با حداقل هزینه ها وجود دارد که هم در زمینه تحقق اقتصاد سلامت و کاهش هزینه‌های مردم، راهگشا است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: بحث مدیریت منابع سلامت در همه ابعاد سلامت بویژه در حوزه‌های خدمات درمانی که بیشترین سهم از هزینه‌ها رو به خود اختصاص می‌دهد، از اهمیت ویژه برخوردار است و این موضوع، تهدیدی است که می تواند به فرصت تبدیل شود.

غفارزاده تصریح کرد: تاکنون نگاه ما به تجویز و مصرف منطقی دارو  بیشتر رویکرد علمی، بالینی و تداخلات دارویی بوده است، ولی در مقطع زمانی کنونی با توجه به محدودیت‌های منابع حوزه سلامت، علاوه بر رویکردهای قبلی، باید با رویکرد اقتصادی نیز به موضوع توجه ویژه داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.