معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرمنشا بسیاری از مشکلات جامعه، فرهنگی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید هادی حسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی سرمنشا بسیاری از مشکلات اقتصادی ،سیاسی کشور را مشکلات موجود درحوزه فرهنگ دانست و اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود اقتصادی همه باید با همکاری هم در مرحله نخست فرهنگ ملی و قومی را در جامعه رونق دهیم تامشکلات دیگر حوزه ها سیاسی واقتصادی خودبخود حل شود.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی کشور باتاکید به اینکه بایدبه فرهنگ فارغ از فضای معمول سیاسی کشور نگاه شود خاطر نشان کرد: امروزه فرهنگ بیش از هر زمان دیگر نیازبه مساعدت داشته و همه باید در کمک به حل مشکلات فرهنگی که پایه بقیه مشکلات است کمک کرد.

حسینی باتاکید به اهمیت منطقه ای آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی یک استان مرزی با اقوام و مذهب مختلف بوده و کار فرهنگی در این استان حساسیت ویژه ای دارد به همین دلیل سعی بر آن شد تا مدیرکل جدید این استان توانایی لازم برای انجام امور را داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه جامعه ما نیاز به شادی دارد ادامه داد: شادی مغایرتی با دین اسلام نداشته و برنامه های که باعث شادی و نشاط جامعه می شوند باید تقویت کرد.

همچنین حجت الاسلام کریمی مدیرکل سابق ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره اقدامات ارشاد استان تصریح کرد: احداث و بهره برداری مجتمع فرهنگی ارومیه، احداث مرکز علمی کار بردی استان، احداث خانه مطبوعات و دبیر خانه کانون های مساجد استان و پیشرفت ۹۳درصدی تالار مرکزی ارومیه از جمله اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بود.

وی ادامه داد:در این دوره افزایش ۷۰درصدی صدور گواهی نامه مهارت، رشد۱۴۰درصدی تعداد نمایش ها،رشد 145درصدی تعداد دانشجویان مرکز عالی فرهنگی، افزایش 17 درصدی برپایی نمایشگاه قرانی و رشد 14درصدی مجتمع های فرهنگی هنری را شاهد بودیم.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد:در این مدت ۶۰موسسه قرآنی ،۵۷۷فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی،۳۲۳چاپخانه،۹۵ موسسه فرهنگی و هنری،۱۳۲انتشاراتی،۸۶ آموزشگاه آزاد هنری ،۱۷۸کتابخانه کانون های مساجد و ۱۱۵۱کانون فرهنگی مساجد در سطح استان دایر شده است.

حجت الاسلام کریمی فضای حاکم در اداره کل ارشاد را صمیمی دانست و تصریح کرد:هرچند نقد هایی در کار بود ولی بیشتر نقد ها برای ارتقای فرهنگ و اقدامات انجام می شد.

 به گزارش ایسنا؛ طی مراسمی امروز از زحمات حجت الاسلام محمدباقر کریمی تجلیل و حجت الاسلام خدایاری  به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی معرفی شد


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.