جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل جدید مرمت این پل شامل اصلاح کنوبندی، اجرای کف سازی عرشه پل، مرمت دستک های کناری و انجام مرمت های اضطراری است.
وی ادامه داد: برای اجرا و شروع مرمت این بنا، پیمانکار ذیصلاح نیز انتخاب و مراحل قانونی آن طی شده است ولی به علت جریان سریع آب در بستر رودخانه، شروع مرمت امکان پذیر نیست و در صورت کاهش جریان رودخانه، عملیات اجرایی نیز آغاز خواهد شد.
جباری بیان کرد: این پل تاریخی به عنوان یکی از آثار شاخص این شهرستان طی سالیان گذشته با تهدیدها و آسیب هایی مواجه شده بوده که بر حسب ضرورت مرمت های اضطراری از طرف این اداره کل در آن انجام شد.
وی ادامه داد: کارهای مرمتی که در سه سال اخیر در این بنا اجرا شده، مربوط به اجرای بسترسازی و تقویت پی و فونداسیون بر اساس طرح مصوبی است که در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد تایید اعضا قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، پل میرزا رسول مربوط به دوره قاجاریه است و در میاندوآب، جاده میاندوآب به مهاباد، روی رودخانه سیمینه‌رود واقع شده است.
این اثر در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ شمسی با شمارهٔ ۲۰۶۸ به ثبت ملی رسیده است؛ طول این پل ۵۲ متر و دارای هفت دهنه بوده که پنج دهنه آن سالم مانده است.
مصالح بکار رفته در این بنا در قسمت پایه‌ها و سیل شکن‌ها، سنگ و در بقیه قسمت ها آجر می‌باشد؛ در هفته دوم فروردین ۱۳۹۵ شمسی بر اثر طغیان رودخانه سیمینه رود قسمت هایی از این پل آسیب جدی دیده است.
8135/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.