سیدهادی حسینی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارومیه افزود: سهم این وزارتخانه از بودجه فرهنگی کشور طی سال جاری یک سیزدهم است که بر اساس اولویت هزینه می شود.
وی در مورد اولویت های این وزارتخانه در سال جاری بیان کرد: اولویت اصلی وزارت ارشاد در سال جاری غنی سازی حوزه فرهنگ بوده و تلاش ما بر درون سازی فرهنگ و سوق دادن آن به عمق جامعه به ویژه جوامع روستایی و شهری است.
وی ادامه داد: توجه بیش از پیش به حوزه های قرآنی، مراکز کتابخوانی و گسترش آنها در مساجد از دیگر برنامه های اولویت دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
معاون حقوقی وزیر ارشاد با تاکید بر توسعه سینماهای کشور، افزود: راه اندازی 100 مرکز سینمایی در سطح کشور از سال گذشته آغاز شده است و امسال نیز این برنامه دنبال می شود.
حسینی اضافه کرد: علاوه بر این راه اندازی سینماهای دیجیتال و سیار از دیگر برنامه های اولویت دار جهت توسعه سینماهای کشور محسوب می شود.
وی با تاکید بر ارتقای سطح کیفی فیلم های سینمایی، افزود: هنر فاخر و فرهنگ غنی ایرانی در قالب فیلم و از طریق سینما باید به مردم نشان داده شود.
حسینی، وضعیت طرح های عمرانی این وزارتخانه را نیز نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه حال ما در این زمینه خوب نیست.
به گزارش ایرنا ساختار بودجه در سال جاری متفاوت تر از تمام بودجه های بعد از انقلاب بوده و به صورت بودجه عملیاتی تعریف شده است.
8135/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.