جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان طرح عمرانی در حوزه بهداشت و سلامت در قالب 533 پروژه در شهرستان های مختلف استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: کلینیک و دی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر، طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جامع زنان ارومیه، آزمایشگاه مرجع مرکز استان، بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب و مجتمع فرهنگی ورزشی 9 دی در سایت نازلوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از جمله مهمترین طرح ها در این حوزه به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با وجود آغاز آن در پاییز سال 1395 در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، بیان کرد: مساحت این طرح بیش از 20 هزار مترمربع است و این سطح کار در حدود 1.5 سال به اجرا درآمده و در آستانه افتتاح قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آن، مراکز جامع سلامت، خانه های بهداشت و مراکز بهداشت در دهها شهر و روستای استان در دست احداث، تکمیل و بازسازی است.
آقازاده افزود: همه این طرح ها در قالب طرح پوشش همگانی سلامت به اجرا در می آید و امیدواریم با اجرای کامل آنها، طیف گسترده‌ای از خدمات پایه بهداشتی با کیفیت بالا در زمینه ترویج، پیشگیری، درمان، توان‌بخشی و مراقبت تسکینی را به شهروندان استان ارائه دهیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از نظر تخت های بیمارستانی با حدود 1.2 تخت برای هر هزار نفر در رده های آخر کشوری قرار دارد ولی با اتمام طرح هایی که اغلب در دولت تدبیر و امید آغاز شده، این رقم به 1.7 تخت برای هر هزار نفر می رسد و رتبه استان را به رتبه یک رقمی ارتقا می دهد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.