مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ماه مبارک رمضان امسال، ۲۰۰۰ نفر روحانی به مساجد سراسر استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: در طول ماه مبارک رمضان امسال، ۲۰۰۰ نفر روحانی به مساجد سراسر استان اعزام می شوند و در شهرستان های ارومیه و میاندوآب دو نفر از مفسرین قرآنی اعزامی از قم به تفسیر آیات نورانی کتاب آسمانی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان ۹۰۰ مبلغ و مبلغه برای تبیین و تشریح آموزه های دینی و قرآنی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام می شوند افزود: از این تعداد ۷۰۰ مبلغ و ۲۰۰ مبلغه بوده که به مساجد شهری و روستایی استان جهت تبلیغ دین اسلام اعزام می شوند.

وی ادامه داد: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان علاوه بر فعالیت‌های سنتی و فرهنگی و تبلیغی از قبیل اقامه نماز و برگزاری مراسم دعا و سخنرانی و نیایش به اموری همچون تبلیغ چهره به چهره، برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن می‌پردازند تا نسبت به آگاه سازی و بالابردن اطلاعات دینی مردم اقدام کنند.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه باید رهنمودهای قرآن در اندیشه و زندگی مردم جاری شود افزود: در این زمینه قاریان و حاملان قرآن نقش بسزایی می توانند ایفا کنند.که در راستای بهره مندی از آنها برپایی محافل انس با قرآن در رمضان امسال طرح ریزی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اعزام مبلغان دینی و روحانیان به مساجد و ادارات برای اقامه نماز جماعت، تبلیغ و سخنرانی، برگزاری محافل انس با قرآن، مشارکت در برنامه جمع خوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) به صورت روزانه، برپایی نمایشگاه قرآنی را از جمله برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در این ماه پر فضیلت برشمرد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، شهرالله، ضیافت الله، ماه تزکیه نفس، ماه نزول رحمت و آیات قرآن، ماه محاسبه نفس و استغفار و توبه و میهمانی الهی است اضافه کرد: در این ماه بندگان خدا بر سر سفره و خوان الهی میهمان هستند و سفره‌های معنوی گسترانده می‌شود و فضای تکایا و مساجد و منازل مومنان منور به نور قرآن می‌شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.