به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و کمیته راهبردی سرمایه گذاری شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه این طرح ها برای تصویب به مرکز استان ارسال شده است، بیان کرد: توجیه اقتصادی این طرح ها در کمیته فنی بر اساس توان مدیریتی و توان مالی سرمایه گذار ها پیش بینی شده است.
وی افزود: : با تصویب این طرح ها و پرداخت اعتبارات برای بیش از یکهزار و 600 نفر اشتغال فراهم می شود.
وی با تاکید بر تعامل و همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به طرح های تصویب شده گفت: بانک های عامل با رعایت مراحل اداری در پرداخت تسهیلات سختگیری نکنند تا اعتبارات مصوب شده برای کاهش نرخ بیکاری شهرستان جذب شود.
فرماندار مهاباد اضافه کرد: بانک کشاورزی رتبه نخست پرداخت تسهیلات این بخش را در شهرستان به خود اختصاص داده است.
شجاعی با بیان اینکه اولویت این کارگروه، واگذاری زمین به طرح های تولیدی در شهرک صنعتی مهاباد است، افزود: واگذاری زمین در اطراف و حوزه دریاچه سد مهاباد امکان پذیر نیست و اجازه فعالیت در این بخش داده نمی شود.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت شهرستان و جاذبه های دیدنی این منطقه طرح های گردشگری، صنایع تبدیلی و کشاورزی و صنایع پائین دستی پتروشیمی طرح های اولویت دار به شمار می روند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد نیز در این جلسه گفت: امسال 68 طرح با اعتبار بیش از 420 میلیارد ریال و اشتغال زایی 320 نفر تصویب شده که 9 طرح آن در مرحله پرداخت وام است.
فاروق دانشمند ادامه داد: در طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، پرداخت تسهیلات مدنظر نیست بلکه اشتغال زایی پایدار مورد توجه مسئولان قرار دارد.
به گزارش ایرنا سهم آذربایجان غربی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی 4 هزار و 800 میلیارد ریال است که بر اساس طرح های پیشنهادی بین شهرستان ها تقسیم می شود و محدودیت ندارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.