اسمعیل کریم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان ها شامل ارومیه، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر، نقده، مهاباد، خوی و اشنویه است و نظارت ها بر میزان کشت چغندرقند در این مناطق تشدید می شود.
وی با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت چغندرقند این استان حدود 23 هزار هکتار خواهد بود، افزود: 12 هزار و 600 هکتار از اراضی این شهرستان ها زیر کشت محصول چغندرقند می رود.
کریم زاده با اشاره به فعالیت پنج کارخانه قند موجود در آذربایجان غربی گفت: حداکثر چغندرقند مورد نیاز کارخانجات قند استان در حدود یک میلیون و 400 هزار تن است و سطح ابلاغی با این ظرفیت همخوانی دارد.
وی بیان کرد: در بقیه مناطق استان مانند نقاط شمالی و شهرستان ماکو کشاورزان می‌توانند به هر میزان که می‌خواهند برای کشت چغندرقند اقدام کنند.
کریم زاده اضافه کرد: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه سطح زیر کشت محصولات پر آب بر مانند چغندرقند در استان باید کاهش یابد و محصولات زودرسی چون ذرت دانه ای و جو جایگزین شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 740 هزار هکتار اراضی قابل کشت است که از این میزان سالانه افزون بر 32 هزار هکتار به صورت ابلاغی و آزادکاری زیر کشت چغندرقند قرار می گیرد.
میزان تولید این محصول در سال قبل در استان از 1.5 میلیون تن فراتر رفت.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.