میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 399 زندانی به خاطر مشکل مالی غیرکلاهبرداری، 49 نفر به خاطر مهریه، 27 زندانی به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه و 17 نفر دیگر به خاطر عجز از پرداخت نفقه در زندان های آذربایجان غربی هستند.
وی با اشاره به آزادی 301 زندانی مالی طی سال 1396 در آذربایجان غربی اظهار کرد: در صدد هستیم این رقم را در سال جاری با همراهی خیران به 500 نفر برسانیم تا بخش عمده ای از زندانیان جرائم غیرعمد در استان آزاد شوند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی مربوط به بدهی مالی است که امیدواریم با برگزاری جلسات با شاکیان توسط مددکاران زندان و ستاد دیه امکان جلب حداکثر گذشت آنان فراهم شود.
وی بیان کرد: سال گذشته 37 درصد مبالغ بدهی توسط شاکیان در آذربایجان غربی گذشت شد که رقمی قابل توجه بود و باید از همکاری شاکیان در این خصوص قدردانی کنیم.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: ماه مبارک رمضان از 10 روز آینده آغاز می شود که در این ماه بیشترین میزان کمک های خیران به زندانیان مالی صورت می گیرد و امیدواریم امسال نیز این امر محقق شود.
به گزارش ایرنا، همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان دهها جشن گلریزان در کشور برگزار و صدها زندانی جرائم غیرعمد مالی آزاد می شوند.
ماه مبارک رمضان از 27 اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا 24 خردادماه ادامه دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.