مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از ورود 110 میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای استان طی بارش های اخیر خبرداد.

کیومرث دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به حجم اب ورودی اب به سدهای استان تصریح کرد: مجموع اب ورودی به سدهای استان از اول تا 10 اردیبهشت سالجاری 110 میلیون مترمکعب بوده که از این میزان 12 میلیون مترمکعب مربوط به سد شهرچایی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 594 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسلوب المنفعه شدند تصریح کرد: 368 حلقه چاه غیر مجاز نیز در سطح شهرستان ارومیه مسدود شدند که از انسداد چاههای فوق الذکر به ترتیب 21.5 میلیون مترمکعب و 4.13 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

دانشجو با اشاره به برنامه ها و طرح های شرکت آب منطقه ای استان در سه حوزه آبریز ارس، دریاچه ارومیه و مرزی غرب در راستای اجرای طرح های نمیه تمام این شرکت تصریح کرد: طرح های در حال اجرای این شرکت در حوزه آبریز ارس شامل سد کرم اباد ، شبکه قنبرکندی ، شبکه قیقاج ، شبکه آغ چای و غازان است که پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار لازم طرح های مذکور در سالجاری به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین طرح های نیمه تمام و دردست مطالعه شرکت در حوزه ابریز ارس شامل سدهای کوتاه شهرستان چالدران، سد فشل، غازان و طرح ابرسانی شهرستان خوی از سد آغ چای است که پیگیری های لازم جهت اتمام مطالعات و یا شروع عملیات اجرایی در سال جاری در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بنا به مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه کلیه طرح های توسعه منابع آبی متوقف شده تصریح کرد: سد چپرآباد اشنویه با هدف انتقال آب سد سیلوه به دریاچه ارومیه که دارای پیشرفت فیزیکی 89.36 درصد است در صورت تامین اعتبار در سال جاری به بهر برداری میرسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.