مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت:حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از 2 میلیارد مترمکعب رسید.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آرذبایجان غربی افزود: حجم آب دریاچه نیز به 2 میلیارد و 3 میلیون مترمکعب رسیده است و با توجه به بارندگی ها نسبت به ماه گذشته 4 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی با اشاره به تراز دریاچه ارومیه در 10 اردیبهشت 97 افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.76متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 سانتی متر کاهش داشته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اعلام اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط 21 رودخانه دائمی و 39 رودخانه دوره ای سیراب می شود، گفت: دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است که آب آن از محل بارش مستقیم و روان آب ورودی از آبراهه ها و رودخانه ها تامین می شود.

سرخوش افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح های متعددی از سال 93 نظیر لایروبی رودخانه ها، انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب به دریاچه، ساماندهی سردهنه های رودخانه ها، انسداد 3 هزار و 93 چاه غیرمجاز و اصلاح آبیاری تحت فشار در 12 هزارو 400هکتار از اراضی حوضه ابریز دریاچه ارومیه را در دستور کار قرار داده و برخی از این طرح ها در ورود آب به دریاچه مفید بوده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در پایان ضمن اشاره به بازگشت فلامینگوها به دریاچه ارومیه گفت: در شرایط حاضر بدلیل ورود اب به دریاچه ،و کاهش شوری اب، میزان ارتمیا نیز در سطح دریاچه افزایش یافته و زمینه حضور فلامینگوها و زیست انها دوباره مهیا شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.