به گزارش ایرنا، علی آخوندیان روز جمعه در بیستمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز شهرستان میاندوآب اظهار کرد: برای کاهش مدارس غیراستاندارد، یکهزار و 176 باب مدرسه در قالب پنج هزار و 910 کلاس درس توسط خیران آذربایجان غربی تعهد شده که از این تعداد 606 باب مدرسه با 2 هزار و 669 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی افزود: در نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز که سال گذشته برگزار شد، خیران مدرسه ساز ساخت 89 باب مدرسه در قالب 406 کلاس درس را متعهد شده بودند که از این تعداد 48 باب مدرسه با 271 کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.
وی گفت: 50 درصد مدارس تحویلی در سال تحصیلی جاری توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده و استان آذربایجان غربی از این حیث رتبه چهارم کشوری را دارد.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال توسط دولت برای اتمام مدارس نیمه تمام اختصاص یافت و کمک های خیران حدود 9 هزار میلیارد ریال در مدرسه سازی و سه هزار میلیارد ریال در زمینه اهدای زمین و ساختمان بود که مشارکت خیران حدود 6 برابر اعتبارات دولتی است و این جای تشکر از خیران را دارد.
وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی به پنج هزار کلاس درس نیاز است تا سرانه فضاهای آموزشی به حد استاندارد برسد.
آخوندیان گفت: در سال های گذشته سرانه فضای آموزشی در استان 3.38 مترمربع بود که اکنون به چهار مترمربع رسیده در حالی که متوسط کشوری آن 5‌.18 مترمربع است.
وی تاکید کرد: با توجه به نیاز استان به پنج هزار کلاس درس جدید، برای ساخت یک کلاس درس یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است که با این اوصاف هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مشکل فضای آموزشی آذربایجان غربی رفع شود.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: 54 باب مدرسه با 227 کلاس درس و یک باب سالن ورزشی با مشارکت 100در صدی خیران در سطح استان در حال ساخت است.
محمد بکشلوی افشار افزود: 56 مدرسه با 357 کلاس درس و یک باب سالن ورزشی با مشارکت خیران در دست اجراست.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 56 باب مدرسه با 233 کلاس درس به پیمان واگذار شده و 35 مدرسه با 169 کلاس درس با سه باب سالن ورزشی کلنگ زنی شده است.
وی گفت: در سال گذشته 428 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که 130 کلاس درس توسط خیران ساخته شده بود.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب هم در این همایش گفت: از مهر ماه سال گذشته پنج باب مدرسه با 22 کلاس درس توسط خیران شهرستان میاندوآب احداث و تحویل آموزش و پرورش شده و همچنین 10 باب مدرسه جدید در حال تکمیل است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
جلال پورمیرزا با بیان اینکه خیران میاندوآبی در این خصوص انقلاب به پا کرده اند، افزود: مدرسه سازی با استقبال بی نظیر خیران شتاب بیشتری به خود گرفته است و همچنین مدارس این شهرستان از نظر مادی و معنوی توسط اولیای خیر پشتیبانی و اداره می شود به طوری در سال 93 میزان کمک های اولیا به مدارس 6 میلیارد ریال بود که این رقم در سال گذشته به 23 میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، در شهرستان میاندواب نزدیک به 50 هزار دانش آموز در 420 مدرسه شامل 230 فضای آموزشی در حال تحصیل هستند و از این تعداد حدود 40 درصد فرسوده و تخریبی است و عمر مفید خود را گذرانده اند و 60 مدرسه نیاز به بازسازی فوری دارند.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سومین شهر پرجمعیت استان است.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.