حسین امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقامتگاه ها در روستاهای هدف گردشگری همچون حسنلو نقده و سیلوانای ارومیه و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر سوله دوکل، تالاب کانی برازان و خوشاکو راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: برای راه اندازی این اقامتگاه ها جلسات متعددی با بخشداری ها، فرمانداری ها و دهیاری ها برگزار شده است تا همکاری لازم را برای ایجاد ین اقامتگاه ها داشته باشند.
امامی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی در پائین آوردن هزینه های سفر نقش موثری دارد، افزود: اقامتگاه های بوم گردی تمامی خدماتی هتل ها را با کمترین قیمت ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: در اقامتگاه های بوم گردی یک خانواده پنج نفری با پرداخت 60 تا 70 هزار تومان می تواند علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی استفاده کند.
وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستائیان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است چنانکه حضور گردشگران در اقامت های بوم گردی روزانه 200 هزار تومان نصیب هر روستایی می کند.
امامی اظهار کرد: اقامتگاه های بوم گردی در ماندگاری روستائیان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی موثر خواهد بود.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی آداب و رسوم روستایی و فرهنگ ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی کرده و به عبارتی تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را روایت می کند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: در جهت تشویق روستائیان به تبدیل خانه های خود به اقامتگاه های بوم گردی همایش های یک روزه برگزار شده و تشکل ها و انجمن های روستایی نیز تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای هفت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه است که با راه اندازی 12 اقامتگاه بوم گردی جدید تعداد این اقامتگاه ها در استان به 19 واحد می رسد.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.