نادر اشرف پور روز دوشنبه در همایش مدیریت مصرف برق مهاباد با اشاره به ضرورت مصرف بهینه برق، افزود: با فرا رسیدن فصل گرما تعادل عرضه و تقاضا در مصرف برق به هم می خورد که دلیل آن استفاده از وسایل سرمایشی و فعال شدن بخش کشاورزی است.
وی ادامه داد: 41 درصد کل برق استان در بخش خانگی، 24 درصد در بخش کشاورزی، 17 درصد در بخش صنعتی، 16 درصد بخش اداری و تجاری و 2 درصد نیز در روشنایی معابر و نیروگاه مصرف می شود.
وی از همه شهروندان در بخش های مختلف خانگی، اداره ها، کشاورزان و اصناف و واحدهای تجاری خواست در ساعت پیک مصرف در راستای کاهش مصرف برق صرفه جویی کنند.
اشرف پور با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده توزیع نیروی برق با مشترکان بخش کشاورزی، اظهار کرد: چنانچه مشترکان بخش کشاورزی برق چاه های خود را در چهار ساعت اوج مصرف برق یعنی از ساعت 19 تا 23 از تاریخ 15 خرداد تا 15 شهریور قطع کنند مشمول بخشودگی کامل بهای انرژی در آن ماه می شوند.
وی ادامه داد: اداره هایی هم که از ساعات 11 تا 15 در مصرف برق 10 درصد صرفه جویی کنند، تخفیف های ویژه بهای مصرف برق شامل آنان می شود.
رئیس توزیع برق شهرستان مهاباد نیز در این همایش گفت: امسال 94.1 مگا وات کمبود برق در استان وجود دارد که بیش از 6 مگا وات آن مربوط به مهاباد است.
رشید فیض الله بیگی با بیان اینکه مهمترین مشکل توزیع برق در زمان پیک مصرف است، گفت: در صورت همکاری شهروندان و تقسیم مصرف برق به دیگر ساعات روزانه می توان در طول سال شبکه برق را پایدار نگه داشت.
به گزارش ایرنا در سال گذشته پیک مصرف برق در شهرستان مهاباد 61 مگا وات بوده است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3093/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.