رسول خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از همراهی اش با این هیات خبر داد و افزود: رایزنی در خصوص معابر مرزی و سرمایه گذاری های بازرگانی در 2 سوی مرز از جمله مواردی است که در دیدار مسوولان 2 کشور مطرح می شود.
وی با تاکید بر اینکه این هیات فردا /سه شنبه/ راهی اربیل می شود، اظهار کرد: دیدار اعضا این هیات با مسوولان عراق در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا پیرانشهر و سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار دارد؛ گمرک رسمی تمرچین نیز در شهرستان پیرانشهر واقع شده و از شاهراه های مبادلاتی کالا بین ایران و عراق است.
بیشترین صادرات آذربایجان غربی از این پایانه مرزی صورت می گیرد و در سال 1395، 845 هزار و 511 تن کالا به ارزش 122 میلیون و 450 هزار دلار از این گمرک صادر شده اما در نیمه دوم سال گذشته این گمرک به دلیل تحولات شمال عراق بسته شده بود.
مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است.
7125/3072/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.