کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته تنها 2.5 میلی متر بارش گزارش شده بود که امسال بیش از 37 میلی متر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: متوسط درازمدت بارش در آذربایجان غربی طی این مدت نیز 17.7 میلی متر است که امسال 2.2 برابر شدن این رقم را شاهد هستیم.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان بارش در اردیبهشت ماه سال جاری به حوضه آبریز زاب اختصاص دارد و در این مدت 55 میلی متر بارش در این منطقه گزارش شده است.
وی ادامه داد: در حوضه های آبریز دریاچه ارومیه و ارس نیز به ترتیب 46 و 25 میلی متر بارش ثبت شده که هر 2 حدود 16 برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیان کرد: در اردیبهشت ماه جاری بیشترین میزان بارش در استان مربوط به سه ایستگاه سرو چای، باراندوزچای و شهرچای ارومیه به ترتیب با 87، 80 و 78.5 میلی متر بوده است.
وی گفت: کمترین میزان بارش در اردیبهشت ماه امسال نیز به شهرستان پلدشت با 12.5 میلی متر اختصاص دارد.
دانشجو تاکید کرد: با وجود این بارش ها به علت کمبود ذخایر برف در استان مشکل آبی آذربایجان غربی هنوز حل نشده و نیازمند همراهی مردم و کشاورزان برای کاهش مشکلات آبی در تابستان امسال هستیم.
به گزارش ایرنا در سال آبی جاری / از اول مهر تا امروز/ 318 میلیمتر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده که 26.7 درصد بیشتر از سال گذشته و 13.8 درصد بیشتر از متوسط درازمدت است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.