به گزارش ایرنا، محمدقسیم عثمانی روز یکشنبه در همایش روز ملی شوراها در بوکان افزود: با توجه به برخی گزارش ها به کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی، رضایت مندی از برخی شوراها کم بوده و عملکرد برخی شوراها مطلوب نیست و بر این اساس باید اصلاحات بنیادی در چارچوب قانون اساسی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: جایگاه شوراهای اسلامی در عرصه تصمیم گیری بسیار با اهمیت است و این نهاد نماد تحقق مردم سالاری دینی در اداره امور کشور به شمار می رود.
وی اظهار کرد: شوراها به علت ارتباط مستقیم با جامعه به عنوان مجلس محلی، خواسته های بومی و محلی مردم را در چارچوب قانون کشور محقق می کنند و به همین علت، از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرماندار بوکان نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امنیت و ترقی امروز ایران اسلامی در سایه تلاش های نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفته است.
جمال خسروی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور ما مدیون چشمان تیز بین و همیشه بیدار سربازان گمنام امام زمان (عج) است، ادامه داد: امنیت مهمترین سرمایه یک کشور است و حرف اول را در همه حوزه‌ها می‌زند.
وی گفت: اساس و اصول نظام جمهوری اسلامی براساس آرای مردم و مشورت است.
وی اظهار کرد: شوراها نمایندگان مردم هستند و باید از توان و مشارکت مردم برای آبادانی شهرها و روستاها بهره گیرند.
در این مراسم همچنین از شورهای اسلامی شهر و روستا تجلیل شد.
در روستاهای بخش مرکزی و سیمینه بوکان 422 عضو شورا مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 267 شورا در روستاهای بخش مرکزی و بقیه در روستاهای سیمینه فعالیت می کنند.
شهر بوکان هفت و شهر سیمینه پنج نفر عضو شورای اسلامی دارد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.