رسول خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تخلف های سال های پیشین در خصوص عقد پیمان با چغندرکاران، افزود: این هیات نظارت متشکل از فرماندار، رئیس کارخانه قند و رئیس جهاد کشاورزی خواهد بود.
وی ادامه داد: در سال های گذشته برخی افراد با استفاده از موقعیت خود پیمان های چند هزار تنی چغندرقند با کارخانه منعقد کردند و برخی دیگر از کشاورزان نیز از بستن پیمان محروم شدند.
وی گفت: در سال جاری با نظارت هیات مذکور و بخشدار جدید لاجان از تضییع حق کشاورزان منطقه جلوگیری شده و سهمیه پیمان چغندرقند به نسبت مساوی بین کشاورزان تقسیم می شود.
وی همچنین از مسوولان شهرستان خواست تا برای مشخص شدن تخلف های انجام شده در سال های گذشته، لیست افراد متخلف را در اختیار کشاورزان و مردم قرار دهند تا خود مردم در مورد این افراد سودجو قضاوت کنند.
وی همچنین با اشاره به حذف جایزه قند و تفاله چغندرکاران با مصوبه شورای اقتصاد از سال گذشته و اعتراض کشاورزان نسبت به این مصوبه، گفت: موافقت وزارتخانه های جهاد کشاورزی و اقتصاد در سایه پیگیری جلب شده و تنها موافقت شورای اقتصاد باقیمانده است که این موضوع در جلسه آینده این شورا مطرح می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید چغندرقند در کشور است و پیرانشهر رتبه برتر تولید چغندرقند این استان را دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.