مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت : گل دومین ماده مخدر مصرفی درکشور است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سعید فریور در مراسم افتتاحیه طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در ارومیه افزود:ماده گل دومین ماده بعدتریاک است که درجامعه مصرف می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه طرح کارزار رسانه ای پیشگیری ازمصرف گل باهدف ایجاد حساسیت بین مردم ومسولین برگزار می شود تصریح کرد:این طرح به مدت ۳روز از۸تا۱۰اردیبهشت در شهرستان های ارومیه ،خوی ومهاباد با۲۵پایگاه برگزار می شود.

فریور با اشاره به اینکه گل یک ماده اعتیاد آور و توهم زا و غیرقابل درمان است اظهارکرد:با آموزش ها و پیشگیری های که باهمکاری اعضای شورای پیشگیری ستاد موادمخدر استان شده  مصرف ماده گل دراستان نسبت به سایر مواد مخدر سنتی وصنعتی کم ترشده است.

وی ادامه داد:درهر زمینه ای پیشگیری کمترین هزینه راداشته و راحت تر درمان می شود و ازآنجایی که مصرف گل درمان ندارد چاره ای جز آگاهی بخشی و پیشگیری از مصرف سایر افراد جامعه نداریم.

فریور با تاکید براینکه ماده گل قابلیت کشت در گلخانه و آپارتمان رادارد اظهارکرد :از ۳سال پیش تاکنون کاشت شاه دانه با آموزش ها و بازرسی ها به صفر رسیده است.

وی درخصوص فعالیت های کمپ های اطلاع رسانی درطرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل افزود :دراین طرح که همزمان در۱۳استان کشور برگزارمی شود و سعی شده باورهای غلط مردم که گل اعتیادآورنیست راازبین ببریم اطلاع رسانی درخصوص عوارض مصرف گل،پیشگیری از مصرف با پخش بروشورها ازجمله فعالیت های این پایگاه ها خواهدبود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.