سیدهادی بهادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالار ارومیه، بزرگراه ارومیه - سرو و مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز از جمله این طرح ها به شمار می رود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز از تخصیص پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای اجرای طرح های استانی خبر داد و افزود: این اعتبارات در سال مالی 1396 به صورت اسناد خزانه تخصیص داده شده و تاکنون حدود یکهزار و 320 میلیارد ریال آن جذب شده است.
تقی کهوریان با اشاره به مهلت کم باقیمانده تا زمان جذب اعتبارات عمرانی سال مالی 1396، گفت: در صورتی که یک دستگاه اجرایی امکان جذب اعتبار را نداشته باشد، باید جابجایی های لازم برای بهره مندی دیگر طرح ها از اعتبارات تخصیصی فراهم شود.
به گزارش ایرنا دهها طرح عمرانی نیمه تمام همچون طرح راه آهن مراغه - ارومیه در آذربایجان غربی وجود دارد که با توجه به اعتبار قابل توجه ابلاغی به استان در حوزه عمرانی، انتظار می رود بخش عمده ای از آنها امسال به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا به نقل از ناصر حضرتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در زمان حاضر پیشرفت کل طرح راه آهن مراغه - ارومیه (زیرسازی) 97 درصد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه راه آهن ارومیه نیز 96 درصد است.
این طرح به طول 180 کیلومتر آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل می کند.
عملیاتی شدن این طرح علاوه بر افزایش ایمنی حمل و نقل و صرفه جویی در مصرف سوخت، آلودگی زیست محیطی را کاهش می دهد و نقش بسیار موثری در توسعه حمل و نقل عمومی دارد.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.