فرماندار سلماس گفت: بیش از 200 هزار نفر معلم بازنشسته در کشور وجود دارند که با سختی معیشت دست و پنجه نرم می کنند و این زیبنده کشور ما نیست.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرتضی اصغری در مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنگی نیکوکار عضو صندوق خیریه نیکوکاری سلماس ک هبا حضور فرهنگیان بازنشسته فرهنگی سلماس برگزار شد، با گرامیداشت مقام شامخ معلم و یاد و خاطره استاد مطهری گفت: جایگاه معلمان در جامعه بسیار رفیع است چراکه معلم اول انسان خداست و پیامبر اسلام معلم دوم انسان است بطوریکه خود پیامبر می فرماید برای اموختن مکارم اخلاق فرستاده شده است.

اصغری بیان کرد: حضرت علی نیز معلمی تمام عیار برای نسل های بشر است بطوریکه ادیان دیگر بیشتر از ما مسلمانان از کرامات و علم حضرت علی(ع) و نهج البلاغه وی بهره مند شده اند .

وی افزود: خدماتی که معلمان به جامعه ارائه داده اند در هیچ ترازویی قابل سنجش نیست چراکه انسانها را از جهالت رهانیدند تا به مکارم اخلاق برسانند .

فرماندار سلماس تصریح کرد: علم و دانش مولفه مهم قدرت در دنیای کنونی است و اکنون خوشحالیم که در بین کشورهای منطقه رتبه های برتر علمی را در زمینه های مختلف داریم .

وی با اشاره به بومی سازی دانش هسته ای در کشور تصریح کرد: هر سانتریفیوژ 3هزار قطعه دارد که حتی یک قطعه ان را هم به ما ندادند، اما 9 دانشمند بومی ما با توان و علم خودشان توانستند این دانش پیچیده را بومی سازی کنند و ایران اسلامی را وارد باشگاه دارندگان فناوری هسته ای در دنیا نمایند.

اصغری با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تحول فرهنگ است و کلید این کار هم اموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: لازمه قدرت اقتصادی توان افزایی علمی است و برای این امر باید زیرساختهای لازم فراهم شود و مهمترین زیرساخت دانش و علم معلمان هستند که با عشق تمام اشاعه دهنده فرهنگ و علم هستند .

وی با بیان اینکه معلمان بازنشسته از تفاوت ها نمی نالند بلکه تبعیض ها را بر نمی تابند؛ خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار نفر معلم بازنشسته در کشور وجود دارد که با سختی معیشت دست و پنجه نرم می کنند و این زیبنده کشور ما نیست و لازم است توجه جدّی به تامین کافی معیشت این قشر نیک اندیش به عمل آید .

فرماندار سلماس اظهار کرد: پیوند بین بازنشستگان و شاغلین فرهنگی منجر به عملیاتی شدن تجارب ارزنده در مسیر کسب موفقیت های بیشتر می شود.

همچنین موسی زاده مدیر اموزش و پرورش سلماس دراین مراسم گفت: هزار و 248 فرهنگی سلماسی شامل 352 بازنشسته فرهنگی و 795 نفر همکار شاغل عضو  انجمن نیکوکاری شهرستان هستند که ماهانه حدود 7 میلیون و 900 هزارتومان به حساب انجمن واریز می کنند .

موسی زاده افزود: از انجمن خیریه تقدیر میکنیم که این مبالغ به خود مدارس بازگردانده می شود تا درپایان هرسال خرج دانش اموزان بی بضاعت همان مدرسه شود .

وی افزود: صندوق درمان بیماران فرهنگی به همت فرهنگیان سلماس تشکیل شده و امروز اکثریت 2هزار و 68 همکار فرهنگی مبلغ ثابتی به این صندوق واریز می کنند و ماهانه حدود 7الی 8 میلیون تومان از این محل برای درمان بیماران فرهنگی جمع اوری می شود .

مدیر آموزش و پرورش سلماس خاطرنشان کرد: تابه امروز 80 میلیون تومان کمک بلاعوض به بیماران فرهنگی صعب العلاج شهرستان از محل این صندوق پرداخت شده است و هم اکنون نیز 200 میلیون تومان سرمایه در این صندوق درمانی سرمایه وجود دارد و خوشحالیم که با وجود این صندوق دیگر هیچ همکار فرهنگی شاغل یا بازنشسته ای دغدغه هزینه در مان بیماری خود را ندارد.

موسی زاده با اشاره به مشکل نبود فضای مناسب برای گردهمایی فرهنگیان بازنشسته در شهرستان، تصریح کرد: به زودی شاهد دراختیارگذاری فضایی مناسب و جدید برای کانون بازنشستگان جهت استفاده همکاران فرهنگی بازنشسته در سطح شهرستان خواهیم بود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.