مهدی صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه احتمال بارش تگرگ و بروز صاعقه نیز وجود دارد، افزود: هم اکنون جنوب و مرکز استان بارانی است و این بارش ها تا فردا/شنبه/ ادامه خواهد داشت.
صابری با اشاره به افزایش بارش ها در سال زراعی جاری، بیان کرد: متوسط بارندگی های کل استان در سال زراعی جاری تاکنون 280 میلی متر بوده که در مقایسه با سال گذشته 36 میلی متر افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه باراندوز ارومیه در فروردین سال گذشته، پل ارتباطی 50 روستای این شهرستان با عنوان ' پل هاشم آباد ' را تخریب کرده و خسارت های زیادی را به ساکنان این مناطق وارد کرده بود.
بارش ها در استان کوهستانی آذربایجان غربی از شهریور ماه آغاز می شود و تا اوایل تابستان ادامه می یابد؛ بهار سال جاری در این استان با بارش های مناسب باران همراه بوده است.
متوسط بارندگی در این استان بین 400 تا 600 میلی متر بوده و شهرستان سردشت با یکهزار میلی متر پر باران ترین شهر این استان است.
20 تا 30 درصد از ساکنان آذربایجان غربی در زمان حاضر در بخش کشاورزی اشتغال دارند و امرار معاش آنان ارتباط مستقیمی با میزان بارندگی دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.