کیومرث دانشجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 249 میلی متر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده بود.
وی با اشاره به وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه های زاب و ارس در آذربایجان غربی اضافه کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه ها به ترتیب 298، 214 و 615 میلی متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که 24، 9 و 25 درصد بیشتر از سال آبی گذشته است.
وی اظهار کرد: بارش های امسال نسبت به متوسط دراز مدت نیز به طور متوسط 11 درصد افزایش دارد که این افزایش در حوضه آبریز ارس 38 درصد، دریاچه ارومیه پنج درصد و رودخانه زاب حدود 9 درصد است.
وی بیان کرد: اردیبهشت امسال شاهد بارش های خوبی در آذربایجان غربی بودیم به طوری که به طور متوسط 20.5 میلی متر بارش در استان ثبت شد و سهم حوضه دریاچه ارومیه در این بارش 23 میلی متر و بیشتر از 2 حوضه دیگر بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان ارومیه در بارش های گزارش شده روزهای ابتدایی اردیهشت امسال رکورددار بوده و در سه ایستگاه این شهرستان به طور متوسط حدود 50 میلی متر بارش ثبت شده است.
دانشجو گفت: در فروردین سال جاری نیز بارش های خوبی در آذربایجان غربی داشتیم که پیرانشهر با 108 میلی متر و ایستگاه های شهرستان ارومیه در مناطق باراندوز و سرو نیز با 104 و 103.5 میلی متر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا متوسط بارش در آذربایجان غربی حدود 300 میلی متر بوده و این استان در سال های اخیر با مشکل جدی خشکسالی روبرو است که این امر در زمستان 1396 نیز ادامه داشت.
7129/8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.