به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدباقر نوبخت که به ارومیه سفر کرده است ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گفت: دریاچه ارومیه نه فقط متعلق به ارومیه و استان آذربایجان‌غربی بلکه متعلق به همه ایرانیان است و دولت برای احیای این دریاچه که اثر نفیسی در سطح دنیا به شمار ‌می رود اهتمام ویژه دارد و تمام توان خود را برای احیای آن به کار گرفته است.

وی با اشاره به تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان طی امسال و سال آینده برای احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت مصمم است امسال ۴۰۰میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه اختصاص دهد و سال آینده نیز ۷۰۰میلیارد اعتبار برای این منظور در نظر گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای ارتقای شاخص های اشتغال طی سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: ۱۲۶ هزار میلیارد تومان از این‌ میزان به تکمیل طرح های نیمه تمام‌ دولتی و ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های اشتغالزا در بخش خصوصی اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: دولت ۷هزار طرح نیمه تمام عمرانی دارد که از این تعداد ۵هزار پروژه ملی و ۶۶هزار پروژه استانی است که برای اتمام آنها حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی در صدد هستیم با اعتبار اختصاص یافته در سال جاری بخش مهمی از این تعداد تکمیل شود.

نوبخت به بحث اشتغالزایی دولت نیز اشاره و گفت: اعتباری بالغ بر ۷۳هزار و ۴۰۰میلیارد تومان در بخش‌هاش مسکن، کشاورزی، صنعت، راه و ... درنظر گرفته شده تا زمینه ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در مورد تکمیل راه‌آهن ارومیه نیز گفت: راه‌آهن یکی از زیرساخت‌های بخش راه به شمار می رود و در این راستا دولت با تخصیص هرساله بیش از ۱۰۰ درصد اعتبار این پروژه، نهایتا تا پایان شهریورماه این پروژه را به بهره‌برداری خواهد رساند تا ارومیه به شبکه سراسری خط آهن متصل شود.

نوبخت همچنین افزود: مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌غربی برای توسعه استان و همچنین جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش خود را بیشتر کنند و دولت نیز در این امر آنها را یاری خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 907542
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.