به گزارش ایرنا لقمان خسروپور روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بوکان با اشاره به اینکه این طرح ها برای تصویب به کارگروه سرمایه گذاری استان ارسال شده است، اظهار کرد: توجیه اقتصادی این طرح ها با حضور کارشناسان دستگاه های مربوطه و بانک های عامل شهرستان بررسی شده است.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها برای یکهزار و 403 نفر اشتغال در شهرستان بوکان ایجاد می شود.
خسروپور افزود: از مجموع طرح های تصویب شده 120 طرح، روستایی است که با اجرای این طرح ها از مهاجرت روستاها به شهر جلوگیری و اشتغال پایدار ایجاد می شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بوکان با بیان اینکه میزان بیکاری در شهرستان بوکان در گذشته 22 درصد بود، گفت: با تلاش مسئولان شهرستانی اکنون میزان بیکاری در بوکان به 12 درصد رسیده است.
وی همچنین گفت: بانک های عامل برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی نقش اساسی را در این فرآیند ایفا می کنند به طوری که با جذب بیشترین اعتبارهای تخصیص داده شده و تسهیل شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات برای جوانان بیکار می توانند کمک بزرگی به این موضوع باشند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه تخصیص 60 میلیارد رالغ برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر دستگاه های اجرائی در قالب تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال جاری اعلام و تسهیلات اشتغال فراگیر هم به شهرستان ابلاغ شده و به زودی روند اجرای آن آغاز می شود.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.