عبدالرحمان کلیجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بازدید و گزارش های کارشناسان جهاد کشاورزی به بیش از هشت هزار هکتار از باغ های شهرستان با 85 هزار تن میوه خسارت وارد شده است.
وی با بیان اینکه مجموع خسارت سرمازدگی در باغ های مهاباد حدود یکهزار و 260 میلیارد ریال است، اظهار کرد: این باغ ها شامل درختان سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، زرد آلو، گوجه سبز، آلو، هلو، شلیل، انگور و بادام بوده و آسیب دیدگی درختان گوجه سبز، آلو، زرد آلو و گردو حدود 90 درصد گزارش شده است.
وی با بیان اینکه 40 میلیارد ریال خسارت نیز به 976 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان وارد شده است، افزود: 16 هزار تن محصول کشاورزی از جمله چغندرقند، یونجه، کلزا و پیاز دچار سرمازدگی شده که چغندرقند با 60 درصد بیشترین آسیب را در این بخش داشته است.
به گفته وی بیش از 18 هزار هکتار از اراضی در بخش غلات و یکهزار و 700 هکتار در بخش باغبانی این شهرستان دارای انواع بیمه محصولات کشاورزی بوده که به ترتیب شامل 50 و 20 درصد کل زمین های کشاورزی مهاباد است.
به گزارش ایرنا سرمای بهاری در روزهای 27 و 28 فروردین سال جاری مهاباد را در برگرفت و دمای هوا در این روزها به منفی یک درجه سانتیگراد کاهش یافت.
مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت و بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.