کارگردان این نمایش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایش با ایفای نقش سعید صلحی و سهیل شلیله روز چهارشنبه /29 فروردین/ نیز در مسجد اسماعیل بیگ این شهر اجرا می شود.
سهیل شلیله با اشاره به اینکه آماده سازی این اثر سه هفته به طول انجامید، افزود: این نمایش درباره جانبازان دفاع مقدس است که به علت کم توجهی ها و بی مهری ها از جامعه گلایه دارند.
به گزارش ایرنا سهیل شلیله متولد 1362 بوده و مسئول خانه تئاتر جوان فرهنگسرای ارومیه است؛ برگزاری فستیوال پایان دوره نمایشنامه خوانی و برنامه ریزی برای اجرای نمایشنامه خوانی به صورت هفتگی طی سال 1396 از اقدامات این هنرمند به شمار می رود.
کابوس های آقای پاک سرشت، عروسک ها، کرکس ها، مردی که مار شد، به هم می رسیم، 'تئاتر با طعم بنزین'، سرباز و برادری از جمله نمایش هایی است که شلیله در آنها ایفای نقش کرده یا هدایت آنها را بر عهده داشته است.
این هنرمند در فیلم های کوتاه مختلف نیز هنرنمایی کرده و به صورت متمرکز در اجرای نمایش های خیابانی با موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس فعالیت کرده است.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد با عنوان 'چهل فانوس' با نمایش 'گنبد سبز عاشقی' به نویسندگی و کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از 23 فروردین در نقده شروع شده است و با اجرای نمایش های مختلف در مساجد ارومیه، نقده و تکاب تا 30 فرودین سال جاری ادامه می یابد.
مساجد شهید مهدی سلیمانی، یا زهرا (س)، اسماعیل بیگ، حضرت علی اکبر و یوردشاهی در ارومیه، مساجد حضرت علی اکبر، امیرالمومنین (ع) و ولیعصر (عج) در تکاب و مساجد امام جعفر صادق (ع) و امام زمان (عج) در نقده نمایش های جشنواره چهل فانوس را میزبانی می کند.
نمایش بوی یاس به کارگردانی سمیه پروین، 'محرمانه' به کارگردانی سهیل شلیله، برادری به کارگردانی سالار تیموری، عروسی به کارگردانی علی عاملی، پرده عشق به کارگردانی سعید صلحی و بازگشت به کارگردانی رضا محمدخانی از ارومیه در جشنواره تئاتر چهل فانوس حضور دارد.
'گنبد سبز عاشقی' به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از نقده و 'روبه' به کارگردانی حجت قاسم نژاد از تکاب نیز در این جشنواره شرکت کرده است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.