داود غفارپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 1395 نزدیک به هشت هزار و 730 میلیارد ریال درآمدهای دولتی در استان وصول شد که در سال 1396 این رقم 843 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی بیان کرد: با توجه به هدفگذاری 10 هزار و 30 میلیارد ریالی درآمدهای دولتی آذربایجان غربی در سال گذشته 95.5 درصدی درآمدهای پیش بینی شده محقق شد که رقمی قابل قبول است.
وی با اشاره به اینکه رشد درآمدهای مالیاتی در سال 1396 نسبت به سال 1395 بیشتر از متوسط رشد درآمدهای دولتی در آذربایجان غربی بود، اضافه کرد: در سال گذشته هشت هزار و 34 میلیارد ریال درآمد مالیاتی وصول شد که 12.8 درصد بیشتر از سال پیش از آن بود.
وی اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی در سال های 1395 و 1396 به ترتیب 81 و 88 درصد بود که همراهی بیش از پیش مودیان و کاهش فرار مالیاتی در استان را نشان می دهد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به سهم 4.5 درصدی درآمدهای ملی از درآمدهای وصولی در استان ادامه داد: این درآمدها نیز رشد 1.1 درصدی نسبت به سال 1395 داشت.
غفارپور گفت: درآمدهای مالیاتی جایگزین مناسب درآمدهای نفتی است که باید در این خصوص فرهنگ‌ سازی های لازم صورت گیرد.
وی افزود: برای امسال نیز درآمد 10 هزار و 890 میلیارد ریالی برای آذربایجان غربی پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر، توجه به درآمدهای استانی در دستور کار دولت قرار گرفت و آذربایجان غربی نیز در سال های اخیر توانسته با توجه بیشتر به موضوع اخذ مالیات به ویژه از محل فرارهای خرد و کلان مالیاتی، این درآمدها را به میزان بسیار زیادی وصول کند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.