عفت آقازاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کتاب توسط اعضای کتابخانه ها، بنیاد قلم چی و کتابخانه مشارکتی بامداد صبا و با هدف تامین و غنی سازی منابع مطالعه ای به این کتابخانه ها اهدا شده است.
وی اضافه کرد: این کتاب ها پس از کسب مجوز از اداره کل کتابخانه های استان، جهت استفاده اعضا و مراجعان در قفسه کتابخانه ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کتاب های بدون استفاده زیادی در منازل، ادارات و سازمان ها وجود دارد که می توان با اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد، آنها را جذب و زمینه استفاده عمومی از آن منابع را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در این استان وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 مورد رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه های عمومی 57 هزار نفر عضو است.
به عبارتی دیگر حدود 2 درصد از جمعیت آذربایجان غربی از یک میلیون و 530 هزار جلد کتاب موجود در کتابخانه های عمومی این استان استفاده می کنند.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.