به گزارش ایرنا عباس حسن خانی در اولین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سال جدید، اظهار کرد: معتادان جمع آوری شده در نوروز سال جاری نسبت به سال 1396 بیش از 17 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به افزایش کشف 67 درصدی مواد مخدر در نوروز سال جاری، افزود: 45 کیلوگرم مواد مخدر در نوروز امسال در این شهرستان کشف شد.
وی ادامه داد: در همین بازه زمانی بیش از 227 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد.
وی با تاکید بر تلاش دولت تدبیر و امید به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: تشکیل کمیته اجتماعی شورای مبارزه با مواد مخدر از الزامات است و مسئولیت آن باید بر عهده اداره بهزیستی ارومیه باشد.
وی با اعلام اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاران دانشگاهیان است، افزود: تقویت سمن ها برای مقابله با معضل مواد مخدر از دیگر برنامه های این شوراست.
وی ادامه داد: سمن های زیر نظر بهزیستی که برای مبارزه با مواد مخدر در فعالیت هستند باید از نظر علمی و مالی توانمندتر شوند.
فرماندار ارومیه از اداره بهزیستی ارومیه خواست تا آمار شفاف و دقیقی از معتادان شاغل پاک شده ارائه دهد و گفت: بهزیستی ارومیه در مورد ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد ماده 15 به صورت جدی وارد عمل شود.
وی همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی صحیح در راستای مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی باید از طریق رسانه ها در جامعه نشر یابد.
به گزارش ایرنا در سال گذشته شورای مبارزه با مواد مخدر ارومیه 12 جلسه تشکیل داده و 76 مصوبه داشته که 55 مصوبه آن عملیاتی شده است.
یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای احداث کمپ ترک اعتیاد ماده 16 شهرستان ارومیه اختصاص یافته که برای اتمام آن 2 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.